Speciale zeildag UZ Antwerpen

Het jaarlijks terugkerend uitstapje voor de patiënten van de UZA te Antwerpen, België, had vandaag 2 gezichten. Gedurende de gehele ochtend was er totaal geen wind op de Oosterschelde. Maar, ieder nadeel heeft zijn voordeel. Na het vertrek uit Zierikzee, zijn we oostwaarts gevaren richting Zeelandbrug. Na een paar minuten ging de brug voor ons open en konden we koers zetten naar het Brabants Vaarwater. Daar, tijdens Eb, vallen de zandbanken droog en verblijven daar de zeehonden. Een prachtig gezicht, iedereen was dan ook dolenthousiast. Alleen bij laagwater liggen ze daar. Op de terugweg richting Zierikzee, kwamen we ook nog een school Bruinvissen tegen. Ook die zie je eigenlijk alleen maar als er weinig wind is. Kortom unieke momenten op de mooie Oosterschelde. Na een heerlijke lunch aan boord, complimenten Marianne, stak de wind op en hebben we heerlijk gezeild. Richting de Hammen, aan de wind met wel 25 knoopjes wind en een heerlijk zonnetje. Met een rif in het grootzeil, omdat sommige dames toch liever niet zo schuin wilden. Op de terugweg, voor de wind hadden we weer een voortreffelijk koersje. Onder het genot van een heerlijk glaasje Chardonnay zijn we uiteindelijk weer afgemeerd in de jachthaven. Daar stond ons nog een verrassing te wachten, in het Luitje hebben we genoten van een heerlijke Kibbeling met frietjes en nog een frisdrankje. Na de prijsuitreiking, iedereen had de zeilcursus goed doorlopen, dus allemaal een Gouden Medaille, en diverse dankwoordjes voor de geweldige organisatie, kon iedereen voldaan weer naar huis.